
Proces výroby reklamy se sestává z celé řady úkonů. V tomto článku se vám pokusíme ozřejmit, co všechno to obnáší a na co by se nemělo zapomínat.
Postup výroby reklamy
01.03.2011 - Infotexty
Tvorba grafického návrhu
Prvním krokem je tvorba grafického návrhu. Ten nám řekne, jak by reklama měla vypadat tvarově, jaké budou použity barvy, jak budou rozmístěny texty a obrázky. Na základě grafického návrhu lze již stanovit orientační cenu reklamy.
Tvorba technického návrhu
Grafický návrh převezme konstruktér a vytvoří návrh technického řešení reklamy. Ten spočívá v návrhu konstrukčního řešení, výběru materiálů, typu povrchové úpravy, osvětlení atd. Na základě technického návrhu lze s poměrně velkou přesností stanovit náklady na výrobu reklamy.
Tvorba projektové dokumentace
Podle technického návrhu lze vytvořit projektovou dokumentaci. Ta navíc obsahuje všechny další údaje vztahující se ke konkrétnímu umístění reklamy, jako je ukotvení nebo statický výpočet.
Povolovací řízení
Pro realizaci většiny reklam je potřeba projít celým povolovacím procesem, který zahrnuje stavební povolení a vyjádření architektonického útvaru města, majitele objektu, policie a případně dalších orgánů.
Tvorba dílenské dokumentace
Po získání všech svolení k instalaci reklamy lze přichystat dílenskou dokumentaci, která slouží k výrobě reklamy.
Výroba reklamy
Celou výrobu reklamy můžeme rozdělit do několika částí. Je to výroba konstrukce, výroba vlastní reklamy (deska, transparent, plastická písmena apod.), instalace světelného zdroje a případně jeho výroba (neonové trubice, zářivkové trubice, halogenová světla apod.) a výroba pojednání (popis transparentů, obrázky apod.).
- výroba konstrukce
Pro některé reklamní nápisy je potřeba vytvořit konstrukci, na kterou jsou připevněna jednotlivá písmena. Konstrukce je pak přichycena na stěnu budovy nebo na její střechu. - výroba vlastní reklamy
Reklama může být vyrobena z různých materiálů (hliník, nerezový plech, mosaz, měď, plexisklo, plastické hmoty apod.), v různých typech provedení (statické nebo otočné transparenty, plastická písmena) a v různých konstrukcích. - instalace světelného zdroje
Jednou z možností je umístění neonových trubic, zářivkových trubic či jiného druhu světelného zdroje, včetně rozvodů, do vyrobených nápisů či transparentů. Druhou možností je instalace světelného zdroje vně reklamy, především v podobě halogenových či metalhalogenových svítidel. - výroba pojednání
Na hotovou reklamu je možné umístit nápisy, obrázky či fotografie podle grafického návrhu. Pro pojednání se používá celá řada technologií, například písmomalířství, sítotisk, polepení fóliemi (včetně reflexních) nebo digitální tisk.
Doprava
Hotovou zakázku je nutné dopravit na místo určení. Reklamu je potřeba dobře zabalit, aby při transportu nedošlo k jejímu poškození.
Montáž
Montáž se skládá ze zajištění přívodu nízkého napětí, montáže konstrukce a montáže vlastní reklamy. Při montáži ve větších výškách je nutné použít speciální techniku, jako je lešení, montážní plošiny, jeřáby apod.
Revize a revizní zpráva
Po dokončení montáže je nezbytné překontrolovat správnost zapojení reklamy podle platných předpisů a norem. Na závěr kontroly vydá revizní technik revizní zprávu, která správnost zapojení a bezpečnost provozu písemně potvrdí.
Údržba a renovace
Montáží reklamy a jejím uvedením do provozu skončila výroba světelné reklamy, ale o reklamu je potřeba se i nadále starat.
Pokud není reklama v sídle Vaší firmy, nabízíme Vám pravidelnou kontrolu jejího správného fungování. V případě poruchy osvětlení provádíme jeho údržbu, a to v záruční lhůtě zdarma.
Důležité je také dbát o vnější vzhled reklamy. Špinavá a zanedbaná reklama nepůsobí dobře, a proto nabízíme i čištění reklam.
Reklamy (stejně jako lidé) stárnou, a tak je potřeba čas od času provést jejich rekonstrukci. Většinou stačí pouze nový vnější nátěr, výměna osvětlení nebo jiná menší oprava.