Volejte zdarma

800 Reklam

Nejprve vytočíte 800
a pak podle písmen na
svém telefonu 735536

Ačkoli je poměrně obtížné udělat žebříček cen jednotilivých typů reklamy, protože výslednou cenu ovlivňuje celá řada faktorů, pokusili jsme se tento žebříček udělat na modelovém případu.

Vybíráme reklamu podle ceny

16.03.2011 - Infotexty

Představte si situaci, kdy plánujete vytvořit označení budovy a rozhodujete se, jaký typ reklamy zvolit a kolik vás to bude stát. Pro jednoduchost budeme uvažovat, že máme k dispozici na budově prostor 5 x 1 m, do kterého budeme reklamu umisťovat.

Pokud bychom hledali úplně to nejlevnější řešení, pak to pravděpodobně bude potištěná plachta. Toto řešení je velmi levné a umožňuje snadné sundání plachty a nahrazení novou v případě, že reklama bude vybledlá nebo se rozhodneme něco změnit. Na stejné cenové úrovni je také písmomalířské pojednání tj. zhotovení motivu pomocí barev přímo na fasádu budovy. Toto řešení může být velmi levné u jednoduchých motivů. U složitějších (fotografie, stíny) však cena může být vyšší než u plachty. Náročnější však může být údržba. Zaprášenou plachtu snadno otřete vlhkým hadrem. Za čištění zaprášené fasády zaplatíte více peněz a můžete přijít o barevný pigment.

Na podobné cenové úrovni jako je plachta se pohybuje i potištěná deska. Ta při malých rozměrech může vycházet dokonce výhodněji než plachta. V našem případě ale už bude cena plachty nižší. Desku bychom tak použili pouze při požadavku na nějaký speciální povrch – zlatý podklad, zrcadlo, měděný vzhled apod.

Všechny výše uvedené varianty jsou poměrně dobře viditelné za denního světla (pokud jsou dostatečně kontrastní) avšak jejich nevýhodou je špatná viditelnosti v noci. Tu můžeme zlepšit nasvětlením levnými halogenovými svítidly. Pokud nám nestačí pouze plochá reklama, použijeme plastickou 3D reklamu. Nejlevnější v této oblasti budou nesvětelná písmena zhotovená pouze na sílu materiálu. O něco dražší jsou plastická písmena s boční stěnou. Obě tyto varianty však stále neobsahují světelný zdroj a je nutné je také osvítit externími zdroji světla.

Prvním zástupcem reklamy, která již obsahuje vlastní světelný zdroj, jsou jednoduché světelné panely. Tam již světlo vychází přímo z reklamy a nejedná se tudíž o odražené světlo. Ty nejlevnější se vyrábějí z prefabrikovaných plastových nebo hliníkových profilů a bohužel ta úspora na nich někdy bývá vidět.

Další na řadě pak budou plastická písmena, která jsou buď jako prosvětlená písmena, nebo používají neonové trubice na povrchu písmen. I v této oblasti můžeme najít jak levnější řešení, kterým jsou celoplastová písmena, tak i dražší řešení jako jsou písmena zhotovená z ušlechtilých materiálů typu nerez, měď či mosaz.

Na vrcholu naší cenové pyramidy a tedy nejdražší jsou různá atypická řešení panelů či plastických písmen, kde se kombinují různé techniky a technologie. Zajímavé je, že i o tento typ reklamy je slušný zájem. Za možnost odlišit se, přijít s něčím zajímavým, co upoutá zákazníky, jsou firmy ochotny zaplatit. Ostatně reklama u zlatnictví na prestižní adrese musí vypadat jinak než u obchodníka v tržnici.

V našem příkladě jsme pominuli některá řešení, která by se nám moc nehodila na fasádu domu, jako jsou pylony a totemy či otáčivé reklamy. O nich zase třeba někdy příště.